Arita-yaki žalios arbatos puodelis su mėlynais lapeliais

Arita-yaki žalios arbatos puodelis su mėlynais lapeliais
Prekės kodas: HOS-0374

Prieinamumas: Prekė sandėlyje

(0)
|
7 €
+
ARBA
Aprašymas

Detaliau

Žaliai arbatai gerti skirtas Arita-yaki (jap. k. 有田焼) japoniškos keramikos puodelis.

Puodelio pagrindinės savybės:

  • Aukščiausios kokybės Arita-yaki keramika. Rūšinė keramika yra kokybės ir saugaus naudojimo garantas.
  • Išskirtinio dizaino ir riboto kiekio produkcija. Šios produkcijos neįsigysite prekybos centruose ar tinklinėse parduotuvėse.
  • Puodelio dydis yra pritaikytas japoniškos arbatos gėrimui su pasimėgavimu. Jis yra labai patogus paimti, ir jei arbata yra paruošta su reikiamos temperatūros vandeniu (70 – 80 laipsnių), maloniai šildo rankas.
  • Keramika skirta ne tik kasdieniam vartojimui, bet yra ir puiki interjero detalė. Arita-yaki yra itin svarbi Japonijos keramikos istorijos ir šimtamečių tradicijų dalis.
  • Puodeliai yra parduodami po vieną, tad galite pasirinkti jums reikalingą kiekį.

Papildoma informacija


Arita-yaki japoniško porceliano gimtinė

Arita-yaki (jap. k. 有田焼) vadinama japoniška keramika, kildinama iš Arita miesto apylinkių, Hizen provincijoje (šiais laikais Saga ir Nagasaki prefektūros), Kyushu saloje. Arita-yaki taip pat yra seniausias japoniškas porcelianas, kuriam jau daugiau nei 400 metų.

Keramikos istorijos tyrinėtojai Arita-yaki tėvu įvardina Yi Sam-pyeong keramiką, kuris 1616 metais į tekančios saulės šalį atvyko iš Korėjos pusiasalio. Yi Arita apylinkėse atrado balto molio klodus, kurie leido jam iškepti pirmuosius porceliano indus Japonijoje.

Nors porceliano gamybos technologija atkeliavo iš Korėjos, ji sietina su Kinijos keramikos mokykla. Visgi japonai, kaip ir kitose srityse – įsisavinę technologijos pagrindus ėmėsi tobulinti gamybos procesus, remdamiesi įprastiniu klaidų ir bandymų metodu. Net ir šiais laikais nuolatinis tobulėjimas verslo pasaulyje pirmiausiai sietinas su japoniška kaizen koncepcija.

Pradžioje japoniško porceliano gamybos apimtys buvo labai ribotos, visa produkcija buvo skirta tik vietinės rinkos poreikiams patenkinti. Tačiau vietiniai keramikai užčiuopę aukso gyslą tobulėjo labai greitai ir jau po kelių dešimtmečių, 1653 metais, Olandų Rytų Indijos bendrovė pradėjo Arita porceliano eksportą į Europą. Pirmieji Europos rinkai skirti japoniško porceliano gaminiai pasižymėjo vakarietiškomis formomis bei Kinijai būdingomis dekoracijomis.

Arita-yaki gaminiai, dar žinomi kaip imari-yaki (Imari yra didžiausias to meto Kyushyu salos uostas, iš kurio išplaukdavo keramikos gaminių prikrauti olandų laivai), netruko išpopuliarėti Europos kilmingųjų tarpe. XVII-XVIII amžiuje Europoje ypač vertinti dideli ąsočiai, dubenys, lėkštės ir vazos, dekoruotos sominishiki stiliumi - baziniai mėlynos ir baltos spalvos raštai bei spalvotos dekoracijos.

Tikruoju japoniško porceliano aukso amžiumi galima vadinti XIX amžių, kuomet japoniška keramika labai paplito ir tapo neatsiejama to meto Europos interjerų dalimi. XX amžiaus pradžioje japonizmo banga atslūgsta, tačiau Art Nouveau dekore išlieka madingi japoniški elementai.

Nereikėtų užmiršti ir pačios Japonijos, kurioje Arita-yaki keramika atliko itin svarbų vaidmenį, keisdama tradicinės visuomenės gyvenimo stilių bei grožio sampratą. Nuostabūs balti porcelianiniai bei puošniai dekoruoti indai pakeitė tradicinius medinius ar iš žemės gamintus namų apyvokos daiktus. Arita keramika būdavo dekoruojama atsižvelgiant į skirtingiems metų laikams būdingus simbolius. Tokiu būdu keramika praturtino meninį japonų suvokimą ir negrįžtamai pakeitė tradicinės visuomenės gyvenimo būdą.

Kitas itin svarbus aspektas yra keramikos gaminių indėlis sparčiai modernizuojamoje Japonijos ekonomikos struktūroje. Edo laikotarpiu (1603-1868 metais) keramikos gamyba buvo grįsta meistrystės principais. Meiji era (1868-1912 metai) pirmiausiai siejama su Japonijos modernizacija visose srityse (teisė, švietimas, ekonomika, kariuomenė ir pan.), palietė ir gana tradicinę keramikos pramonę. Meiji laikotarpiu keramika pradėta gaminti masiškai, mechanizuoti įvairūs gamybos procesai.

XIX amžiaus antroje pusėje porcelianas tampa viena svarbiausių eksporto prekių, kurios ekonominė nauda prilygo to meto Japonijos eksporto struktūroje dominavusiam variui ir šilkui.

Meiji eros metais Japonija itin daug dėmesio skyrė Japonijos produkcijos pristatymui pasauliniame kontekste. Tam puikiai pasitarnavo pirmosios tarptautinės parodos. 1862 metais Londone vykusioje pasaulinėje parodoje lankytojai galėjo susipažinti su Didžiosios Britanijos konsulo Japonijoje sero Rutherford Alcock lakuotų indų ir keramikos dirbinių kolekcija. Dalyvaudami parodose japonai siekė ne tik pristatyti savo gaminius, bet taip pat susipažinti su Europoje taikytomis keramikos gamybos technikomis. Dalyvavimas tarptautinės parodos Londone, Paryžiuje ir kt. leido išanalizuoti Europoje vyravusias madas, suprasti vartotojų skonį ir lūkesčius.

Šiandien Arita-yaki keramika, išlaikiusi šimtmečių išbandymus, yra vertinama kaip meno  kultūros palikimas, puikiai pritaikomas ir kasdieniniam naudojimui.

Atsiliepimai
  • Pirkėjų atsiliepimai
Loading comments...
Žymės